emosS laadpalen

Support

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van een emosS laadpaal? Dan vindt u op deze pagina alle nuttige info.

Download emosS app

Via onderstaande links kan u de emosS app downloaden voor Android en iOS (iPhone).

Welke laadpas kan ik gebruiken?

Om een laadsessie te starten, maakt u gebruik van een laadpas. Dit kan een laadpas van emosS zijn of een laadpas van een andere partij. Aan de hand van de laadpas worden de kosten voor de laadsessie maandelijks verrekend. Indien een laadpas van een derde partij gebruikt wordt kunnen er bijkomende verwerkingskosten worden aangerekend afhankelijk van de laadpas provider.

Hoe het laadstation gebruiken?

Om de laadsessie te starten moet u volgende stappen doorlopen:

  1. Parkeer uw elektrische wagen zo dicht mogelijk bij het laadpunt van de laadpaal en hou rekening met de locatie van het laadpunt op uw wagen.
  2. Neem de laadkabel uit de wagen.
  3. Open de laadklep van de wagen.
  4. Plug de laadkabel in de wagen.
  5. Controleer of het LED-lampje op de laadpaal groen is om te bevestigen dat het laadstation beschikbaar is voor gebruik. Plug de laadkabel in de laadpaal.
  6. Houd uw laadpas voor de RFID-lezer van de laadpaal.
  7. Wacht tot het LED-lampje van de laadpaal blauw wordt, wat aangeeft dat het laden gestart is.

Om de laadsessie te beëindigen, volgt u deze stappen:

  1. Hou uw laadpas voor de RFID-lezer van de laadpaal.
  2. Ontkoppel de laadkabel van de laadpaal en de wagen.
  3. Sluit het laadklepje en berg de kabel op.

Als het LED-lampje op de laadpaal rood brandt, is er een defect of storing opgetreden.

Meest voorkomende storing

De meest voorkomende storing is dat men de laadkabel niet meer kan loskoppelen (van wagen en/of laadpaal). Probeer eerst deze simpele stappen:

  • Probeer via de bediening van de wagen (display of andere) de laadsessie te stoppen en de wagen los te koppelen. Dit is sterk afhankelijk van het type wagen, wij verwijzen u naar de handleiding van de constructeur. U kan ook proberen de wagen te vergrendelen en opnieuw te ontgrendelen.

  • Verifieer dat u wel degelijk dezelfde badge gebruikt om de laadsessie te stoppen dan deze die u gebruikte om de laadsessie te starten.

  • Als voorgaande stappen niet helpen om het probleem op te lossen, bel naar de emosS support desk.

Graag vestigen er wij uw aandacht op dat vaak problemen ontstaan met laadpassen wanneer deze (in de auto) op een draadloze telefoonlader gelegd worden, dus wees daar voorzichtig mee aub! Wij waren reeds genoodzaakt verschillende laadpassen te vervangen om deze reden.

Contacteer ons

Administratieve problemen

Gerelateerd aan uw laadpas (defect, nieuwe laadpas…), afrekening, facturatiegegevens, vragen over het online platform…

Hiervoor vragen wij u om ons invulformulier te gebruiken.

emosS support desk 24/7

Enkel bij dringende technische problemen. (€ 1,5 per minuut)

Heeft u nog een vraag?

Heeft u een vraag gerelateerd aan uw laadpas (defect, nieuwe laadpas…), afrekening, facturatiegegevens, of over het online platform? Vul dan onderstaand formulier in.

Om dit formulier te kunnen versturen moet u het gebruik van technische cookies aanvaarden. Dat kan u hier aanpassen.
Deze cookies worden gebruikt om onderscheid te maken tussen mensen en bots. Bepaalde gegevens, zoals uw IP adres of taal, kunnen hierbij doorgestuurd worden naar Google. Meer info vindt u in onze cookieverklaring.

Verplichte informatie vereist door de wet van 5/6/2005 artikel 116/1 §1

  1. Naam en adres dienstenaanbieder : S.air NV – Nijverheidslaan 4 – 9308 Gijzegem
  2. BTW-nummer, verantwoordelijk voor de afdracht van de BTW over de geïnde gelden : BE 0821.976.416
  3. Omschrijving van de dienst : emosS support desk 24/7 – technische problemen
  4. URL : https://emoss.be/support
  5. Marketingnummer : 0903 000 74
  6. Prijs van de dienst : € 1,5 per minuut
  7. Contactadres, e-mail en nationaal telefoonnummer voor klachtenbehandeling : info@emoss.be053 21 63 17
  8. Nummer van de vergunning volgens de wet van 7 mei 1999 op de kansspelen, de weddenschappen, de kansspelinrichtingen en de bescherming van de spelers en haar uitvoeringsbesluiten : niet van toepassing
  9. Startdatum van de dienst : 01/12/2023
  10. Einddatum van de dienst : 30/12/2099
  11. De hierboven vermelde gegevens die de voorbije 6 maanden van toepassing waren, indien ze verschillen van de actuele gegevens : niet van toepassing